اخبار جوانرود

شهرستان جوانرود

اخبار جوانرود

شهرستان جوانرود

گفتگو با رستگار رحمانی تنها ، نفر اول کنکور تجربی و زبان خارجه

 نفر اول کنکور تجربی و زبان امسال ثابت کرد که اراده انسان با یاری خداوند می تواند بر محرومیت غلبه کند. وی گفت: مهمترین هدف خود را خدمت به مردم بخصوص مردم شهرستان جوانرود قرار داده است.

رستگار رحمانی تنها رتبه اول رشته های تجربی و زبان:

alt

محل زندگی رتبه اول کنکور در شهر کردنشین و محروم جوانرود از توابع

کرمانشاه:

alt

به گزارش خبرنگار ایرنا ” رستگار رحمانی تنها ” متولد سال 1368 برگ زرین دیگری در تاریخ پرافتخار استان کرمانشاه آفرید تا به همگان نشان دهد که کرمانشاه فقط زیر بار هجوم تجاوزگران عراقی، افتخارات بسیاری را رقم نزده است بلکه امروز جوانانی چون ” رحمانی تنها ” بر سکوی افتخاراتی خواهند نشست تا حیرت همگان را برانگیزند.

ادامه مطلب

رستگار رحمانی تنها ساکن شهرستان جوانرود، در منطقه ای محروم زندگی می کند، منطقه ای که شاید خیلی ها به فکرشان هم خطور نمی کند فردی از این دیار بتواند با حداقل امکانات به مرحله ای برسد که رتبه اول رشته تجربی را از آن خود کند.

و اینک او توانسته است خیل عظیم حریفان را در میدان رقابت کنار بزند و عنوان قهرمان ماراتن کنکور را با تحمل سختیها و مشقات بسیاری به دست آورد.

خبرنگار ایرنا درگفت و گوی اختصاصی با رحمانی تنها انجام داد تا جزییات تلاش خود را بیشتر برای ما توضیح دهد، وی سخنانش را با یاد و نام خداوند متعال شروع می کند و در ابتدای سخنانش با اشاره به اهداف بزرگی که برای خدمت به میهن به خصوص مردم دیار جوانرود دارد، می گوید: ” با توکل به خداوند و دعای خیر مردم می خواهم برای خدمت به مردم شهری که در آن بزرگ شده ام، بسیار تلاش کنم.”

وی با بیان اینکه ” حمایت و پشتیبانی مسوولان از نخبگان و سرآمدان کنکور دلگرمی و نقطه قوت تلاش بیشتر آنها را فراهم می آورد، تصریح کرد: ” این روند در ایجاد انگیزه برای حضور و تلاش بیشتر نخبگان در جامعه حایز اهمیت است چرا که این افراد با طیب خاطر به فعالیت و ادامه تحصیل می پردازند و بهتر می توانند در شکوفایی جامعه موثر باشند.”

نفر اول کنکور تجربی که هدف خود را انتخاب رشته پزشکی دانشگاه تهران و ادامه تحصیل در این رشته ذکر می کند، در رابطه با نحوه مطالعات و تلاش خود برای کسب این موفقیت بزرگ می گوید:” هدف خود را کسب رتبه تک رقمی ( حداقل در سطح منطقه ) قرار داده بودم و از آنجا که می دانستم کار سختی را پیش رو دارم با برنامه ریزی و بررسی نقاط ضعف و قوت خود برنامه مطالعاتی خود را ادامه دادم

alt

وی حمایت و پشتیبانی خانواده و معلمان خود را با وجود امکانات بسیار کم، عامل مهمی در به دست آوردن این موفقیت می داند و می افزاید:” خانواده به خاطر من سختیهای زیادی را تحمل کرد، معلمان شهرستان جوانرود نیز با وجود کمبود وقت و امکانات، تلاشهای فراوانی بدون هیچ چشم داشتی نه تنها برای من بلکه برای دانش آموزان این شهرستان انجام داده و می دهند.

رحمانی تنها در مورد نحوه مطالعه خود می گوید: ” از اول بهمن سال گذشته  روزی هفت تا هشت ساعت مطالعه داشتم بعد از ایام عید این میزان مطالعه به روزی هشت تا 10 ساعت رسید و در آستانه کنکور نیز روزی 12 تا 13 ساعت مطالعه داشتم.

وی می افزاید: ” اساس کار را بر سه دوره مطالعه دروس پیش دانشگاهی و سال دوم دبیرستان در مرحله اول، دروس پیش دانشگاهی و سال سوم دبیرستان در مرحله دوم و جمع بندی قرار دادم.”

رحمانی تنها استفاده از تست آزمون های سال گذشته، برخی کتابهای تست زنی معتبر و شرکت در تعدادی آزمون را به همراه برنامه ریزی و تکرار و مرور دروس، رمز موفقیت خود می داند.

نظرات 1 + ارسال نظر
مریم دوشنبه 23 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 06:54 ق.ظ http://v;klmhcng;ojkds

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد