اخبار جوانرود

شهرستان جوانرود

اخبار جوانرود

شهرستان جوانرود

گردشگری

 الف) قلعه چنگیزخان: قلعه ای است در شمال شهر و مشرف بر هلانیه که از روزگاران استیلای مغول بازمانده ومرکز فرماندهی سپاهیان مغول در این منطقه بوده است.

ب) قلعه آلانی ونقاره خان: روبروی تپه چنگیزخان و در قسمت شرقی پارک هلانیه قراردارد.

ج) برج جوانرود: به آن قلعه ی کهن نیز گفته می شود و هم اکنون مسجد جامع جدید جوانرود روی آن ساخته شده است.

د) قلعه دوان: به آن بانی توان نیز می گویند که در سه کیلومتری جوانرود در مسیر جاده جوانرود-روانسر در پشت روستای صفی آباد قراردارد. بنا به روایتی این قلعه در وقت خود دارای 60 دکان و کوچه وبازار بوده است.

خ) تپه صفی الدین خان: در روستای صفی آباد در 2 کیلومتری شهر در جاده جوانرود – روانسر واقع است.

9) اماکن دیدنی وتفریحی:

الف) غارکاوات: این غار در 15 کیلومتری جوانرود واقع شده واولین غارآبی آسیا است که تفریحگاه سران جوانرود بوده و هم اکنون نیز در جذب توریست و گردشگران خارجی و داخلی نقش بسزایی دارد. بخشی از آب شرب جوانرود نیز از آنجا تأمین می شود.

ب) زیبا پارک هلانیه: در شمال شهر جوانرود واقع شده است.

ج) سفیدبرگ: در شمال غربی و در 15 کیلومتری جوانرود واقع شده است در این محل استخر پرورش ماهی قزل آلا احداث شده که در جذب مهمانان به این شهرستان موثر می باشد.

د) سراب سرود: در مسیر جاده جوانرود-روانسر در 8 کیلومتری شهر جوانرود قراردارد دارای رودی پر آب و گواراست و مل تفریح مردم جوانرود و مهمانان می باشد، در این مسیر درختان انبوهی وجود دارد که محلی زیبا جهت استراحت مهمانان می باشد.

خ) سراب بالاخانی ومسیر شروینه: این مسیر نیز محل تفرجگاه ساکنان جوانرود می باشد که دارای باغات فراوانی است، عده ای از مردم جوانرود اوقات فراغت خود را در این مسیر می گذرانند. سراب بالاخانی نیز در قسمت غربی شروینه قرارگرفته که محلی جذاب و دیدنی می باشد.   

 

به نقل از پرتابل استانداری کرمانشاه

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد