اخبار جوانرود

شهرستان جوانرود

اخبار جوانرود

شهرستان جوانرود

دیدار روسای آموزش و پرورش مناطق اورامانات با وزیر آموزش و پرورش

دیدار روسای آموزش و پرورش مناطق اورامانات با وزیر آموزش و پرورش
خبرگزاری موج -
به همت سید فتح الله حسینی نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی روسای آموزش و پرورش شهرستان های: روانسر، پاوه، جوانرود و ثلاث باباجانی با حمیدرضا حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش دیدار و گفتگو نمودند.


به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، در این نشست که در دفتر وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، حسینی نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موقعیت و بافت فرهنگی، اجتماعی، جغرافیایی و اقتصادی منطقه اورامانات در استان کرمانشاه و نیز خدمات ارزنده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در رفع محرومیت های این منطقه گفت: با تلاش مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران منطقه اورامانات شاهد عمران و آبادانی و توسعه می باشد و در روستاهای صعب العبور این منطقه واحد آموزشی دایر است و فرزندان این خطه از میهن اسلامی از امکانات آموزشی برخوردارند و هم اکنون اکثر مدارس اورامانات مجهز به سیستم IT می باشند.
وی به نقش آموزش و پرورش در توسعه جوامع و تربیت نیروی انسانی اشاره نمود و افزود: آموزش و پرورش اساسی ترین نهاد در رشد و توسعه هر جامعه ای است چرا که بیشترین افراد متخصص در زمینه های مختلف را در خود جای داده و تربیت نیروی انسانی کارآمد هر کشوری در آموزش و پرورش، آموزش های لازم را فرا می گیرند.
نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی پراکندگی روستاها، وجود افراد بازمانده از تحصیل، کمبود امکانات هنرستان های فنی وکاردانش، کمبود خوابگاه های دانش آموزی با توجه به طرح تجمیع مدارس روستایی در دوره متوسطه، کمبود نیرو در دروس پایه، تسریع در توسعه و تجهیز هنرستان کشاورزی روانسر، کمبود رایانه در مدارس و نیز کمبود مجتمع های فرهنگی و هنری و خدمات رفاهی فرهنگیان را از جمله مسائل و مشکلات آموزش و پرورش حوزه انتخابیه خود بیان نمود .
دکتر حمیدرضا حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دست اندرکاران آموزش و پرورش بی شائبه ترین خدمت رسانی را انجام می دهند گفت:مساله اول نظام آموزش وپرورش معلم ومدرسه است وما باید تمام امکانات را در جهت ارتقاء جایگاه معلم بکار گیریم .
وی با اشاره به نقش آموزش وپرورش در توسعه پایدار گفت: هر کسی آموزش وپرورش را به شکل صحیح شناخته وتوجه کافی به آن نموده آینده خودرا تضمین وبه توسعه ای پایدار رسیده است .
وزیر آموزش وپرورش به اصلاح ساختار آموزش وپرورش اشاره نمود و افزود: در اصلاح ساختار آموزش وپرورش مرکز آموزش نیروی انسانی ، آمار وفناوری در بدنه نظام تعلیم وتربیت راه اندازی شده.
حاجی بابایی در خصوص ادامه تحصیل فرهنگیان خاطر نشان نمود ،وزارت آموزش وپرورش دارای بهترین سرمایه نیروی انسانی است وبا طرح موضوع با وزارت علوم ونیز شورای عالی انقلاب فرهنگی در صورت تصویب تمامی فرهنگیان می توانند ادامه تحصیل دهند وکارشناسی ارشد آموزشی کسب نمایند .
حمیدرضا حاجی بابایی به ساختار مدارس اشاره نمود وعنوان نمود :اگر امکانات لازم به مدرسه ارایه شود ومدرسه را تقویت کنیم مشکلات نظام آموزشی وپرورشی برطرف خواهد شد .
وی از تبدیل مدارس در نوبت دوم به کانون ها ومراکز دارالقرآن خبر داد وافزود : در مدارسی که یک نوبته باشند ودارای فضای کافی باشند کانون های فرهنگی تربیتی ومراکز دارلقرآن ایجاد ومدیریت آن به مدیر مدرسه واگذار خواهد شد .
وزیر آموزش وپرورش در جمع روسای آموزش وپرورش مناطق اورامانات ضمن تاکید مجدد بر ایجاد سامانه آماری در آموزش وپرورش تصریح کرد : با جمع آوری اطلاعات مربوط به دانش آموزان ، نیروی انسانی وفضاهای آموزشی برنامه ریزی دقیق تر ومنسجم تری در زیر ساخت های آموزشی وپرورشی انجام خواهد شد.
حاجی بابایی تاکید نمود هنرستان های فنی وحرفه ای وکاردانش باید توسعه وتجهیز شوند وبیشترین ساخت فضاهای آموزشی هنرستان های فنی وحرفه ای وکاردانش می باشد.
در ادامه این دیدار هرکدام از روسای آموزش وپرورش شهرستان های اورامانات گزارشی از وضعیت آموزشی وپرورشی مناطق خود به وزیر محترم ارائه نمودند .
در این نشست نماینده مدیریت آموزش و پرورش شهرستان روانسر با اشاره به گرایش مثبت دانش آموزان روانسری به رشته های فنی اعلام نمود: در شهرستان روانسر92 / 23 درصد دانش آموزان دوره متوسطه به رشته های فنی جذب شده‎اند در حالی که هدف برنامه چهارم توسعه 30 / 19 می باشد و بیش از 335 نفر هنرجوی دختر و پسر در هنرستان های فنی و حرفه ای امام خمینی (ره) ،ام البنین و خوشه های زرین در رشته های: الکترونیک، الکتروتکنیک، مکانیک خودرو، تربیت بدنی، کامپیوترحسابداری، گرافیک ونقشه کشی، امور زراعی و باغی آموزش های لازم را فرا می گیرند و بر اساس ارزیابی های سازمان آموزش و پرورش استان کرمانشا ه هنر جویان سال سومی هنرستان های فنی وحرفه ای در امتحانات خرداد و شهریورماه 88 با 44 / 66 درصد قبولی رتبه اول استان کرمانشاه را بخود اختصاص دادند و در کنکور آموزشکده های فنی و مراکز آموزش عالی سال 1388شهرستان روانسر نیز با 95 / 42 درصد قبولی در آزمون سراسری آموزشکده ها و مراکز آموزش عالی سال 88 موفق به کسب رتبه اول استانی گردیده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد