اخبار جوانرود

شهرستان جوانرود

اخبار جوانرود

شهرستان جوانرود

سفر به شهرستان جوانرود برای مسافران نوروزی خاطره انگیز است

 خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر 1021881
یک مسوول: سفر به شهرستان جوانرود برای مسافران نوروزی خاطره انگیز است
کرمانشاه- مسوول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان جوانرود گفت: قطعا هر میهمان و مسافری که به این شهرستان سفر نماید با خاطره ای نیک و سفری فرح بخش توام با پذیرائی گرم اهالی جوانرود به خانه اش باز خواهد گشت.

سید آزاد سعیدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اینکه این شهرستان همواره یکی از برترین شهرستانهای غرب کشور در جذب مهمانان و مسافران نوروزی در سالهای اخیر بوده است، لذا از مدتها قبل از آغاز ایام نوروز، از سوی ستاد سفرهای نوروزی شهرستان تدابیری برای پذیرائی هرچه بهتر از مسافران و مهمانان اندیشیده شده بود.
وی ادامه داد: در راستای مهمان نوازی هرچه بهتر و پذیرائی مناسب از مهمانان نوروزی به شهرستان هم اکنون 12 باب مدرسه، پنج باب مهمانسرا و یک خانه باب خانه معلم برای اسکان شبانه مهمانان در شهر جوانرود آماده شده است.
وی گفت: برای اسکان موقت چند ساعته که به منظور صبحانه، عصرانه و.. می باشد هم اینک 10 تحته چادر پذیرائی در ورودی شهر و 10 تخته چادر دیگر در پارک هلانیه شهر جوانرود برای این منظور برپا شده است.
سعیدی همچنین ایجاد سفره نمادین هفت سین در مبدا ورودی شهر، برپائی سیاه چادر، ایجاد دو غرفه نمایشگاهی برای نمایش و فروش تولیدات صنایع دستی شهرستان و استان، برپائی چهار غرفه پخت نان و کلوچه محلی و نیز نان مخصوص این روزهای منطقه اوروامانات یعنی "کلانه" که ترکیبی از گیاه پیچک ارتفاعات شاهو، روغن حیوانی و آرد می باشد را از دیگر اقدامات اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی شهرستان جوانرود عنوان کرد.
وی به ایجاد دو غرفه سوغات سرا در مبدا ورودی شهر و نیز استقرار دو نفر راهنما و آمارگیر در ورودی شهر و چادرهای نمازخانه و امدادی در شهر جوانرود به عنوان دیگر فعالیتهای صورت گرفته در نوروز امسال اشاره کرد.
وی در خصوص نظارت بر رستورانها و اماکن پذیرائی درون و برون شهری نیز با تشکیل اکیپهای بازرسی متشکل از همکاران میراث فرهنگی، اماکن ناجا و شبکه بهداشت شهرستان اشاره کرد و گفت: در این خصوص تذکرات و توجیهات لازم به این اماکن و رستورانها برای رعایت موارد بهداشتی و حسن معاشرت با مهمانان ارائه شده است.
مسوول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان جوانرود همچنین به برگزاری جلسات توجیهی با غرفه و دکه داران بازارچه جوانرود که چشمگیرترین بخش از نظر مهمانان ورودی به این شهرستان است، اشاره کرد و گفت: در این راستا تذکرات لازم برای حسن رفتار و معاشرت با مهمانان به دکه داران ارائه شده است.
سعیدی گفت: موزه مردم شناسی این شهرستان هر روز از ساعت هشت صبح تا 18 بعداظهر آماده بازدید مهمانان نوروزی می باشد و دو نفر از راهنمایان نیز در این موزه ، اطلاعات و راهنمائیهای لازم را به بازدیدکنندگان ارائه می نمایند.
وی همچنین از توزیع سه هزار جلد بروشور، یک هزار نقشه راهنما، یک هزار لوح فشرده حاوی اطلاعات و راهنمائیهای لازم برای مسافرین و مهمانان نوروزی و نیز 500 جلد کتابچه ویژه ایام نوروز در ورودی شهر جوانرود به عنوان یکی دیگر از فعالیتهای تبلیغی این اداره خبر داد.
شهرستان جوانرود با برخورداری از جاذبه های طبیعی، گردشگری و نیز وجود بازارچه مرزی ، یکی از مهمانپذیرترین شهرستانهای حتی غرب کشور است به گونه ای که جدای از ایام نوروز، حتی در ایام عادی سال این شهرستان به طور متوسط روزانه بین دو الی سه هزار نفر از هموطنانمان را از گوشه و کنار کشور پذیرا می باشد.
571/ 3404
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد