اخبار جوانرود

شهرستان جوانرود

اخبار جوانرود

شهرستان جوانرود

باید با برنامه‌ریزی و مشارکت مردمی از منابع طبیعی حفاظت کنیم

فرماندار جوانرود:
باید با برنامه‌ریزی و مشارکت مردمی از منابع طبیعی حفاظت کنیم

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان جوانرود افزود: باید با برنامه‌ریزی و مشارکت مردمی از عرصه‌های منابع طبیعی حفاظت و حراست کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از جوانرود، مولاداد رشیدی صبح امروز در جمع دهیاران منطقه اورامانات در نشستی که به منظور پیشگیری از حریق و آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی در جوانرود برگزار شد، گفت: اهمیت منابع طبیعی در زندگی امروز بشر برکسی پوشیده نیست و حفظ این منابع ملی و خدادادی بر همه ما لازم است.
وی ادامه داد: یکی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شهرستان در بحث گردشگری وجود طبیعت بکر و زیبای جوانرود و منابع طبیعی و سرشار خدادادی این منطقه است که باید از آن به‌خوبی نگهداری شود.
رشیدی تاکید کرد: یکی از دلایل حضور بیش از یک میلیون مهمان و مسافر نوروزی در شهرستان جوانرود، جاذبه‌های طبیعی و تفریحی این شهرستان است که حفظ و تلاش برای نگهداری آن باید مورد اهتمام جدی باشد.
رئیس منابع طبیعی شهرستان جوانرود نیز در این همایش گفت: وجود 60 هزار هکتار منابع طبیعی در این شهرستان از برکات خداوند بر این منطقه است.
احمد چوپانیان افزود: برای حفظ و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان و مراقبت یگان در عرصه‌های جنگلی و منابع طبیعی به منظور شناسایی و برخورد با متخلفان به صورت ویژه فعال و خط تنسیف به منظور تفکیک اراضی منابع طبیعی از اراضی کشاورزی ایجاد شده است.
وی ادامه داد: تاکنون 100 هکتار از اراضی منابع طبیعی شهرستان در پلاک‌های زیران، هانولان و پوینه، حفظ و غروق کاری و 10 هکتار از اراضی دیم کم‌بازده در پلاک‌های ساروخان، علی‌آباد کهنه، سفید برگ، بازان و بادکان به مراتع دست کاشت تبدیل شده‌اند.
چوپانیان افزود: توسعه جنگلکاری در حاشیه راه‌ها و اجرای طرح‌های آبخیزداری برای مهار سیلاب‌ها، تغذیه سفرهای زیرزمینی و توسعه مرتع‌داری در منطقه از دیگربرنامه‌های آینده و در دست اقدام منابع طبیعی جوانرود است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد