اخبار جوانرود

شهرستان جوانرود

اخبار جوانرود

شهرستان جوانرود

کسب مهارتهای فنی و حرفه ای در جوانرود نیاز به بسیج همگانی دارد

کرمانشاه - فرماندار جوانرود در نشست بررسی مسایل و مشکلات فنی و حرفه ای جوانرود گفت: کسب مهارتهای فنی و حرفه ای در جوانرود نیاز به بسیج همگانی دارد.‏

به گزارش خبرنگار ایرنا مولاداد رشیدی چهارشنبه گفت: نبود فضاهای آموزشی ‏فنی و حرفه ای برای بانوان،کمبود نیروی انسانی و تجهیز نشدن کارگاههای آموزشی فنی و حرفه ای به ‏صورت کامل و عدم جذب جوانان مستعد در این کارگاه های آموزشی از مهمترین مشکلات و چالشهای ‏شهرستان برای کسب مهارت آموزی است.
وی با اشاره به درصد بالای بیکاری شهرستان جوانرود یکی از ‏دغدغه های مسوولین را ایجاد اشتغال در شهرستان عنوان کرد و افزود: کسب مهارت برای جوانان مستعد ‏و بهره گیری از سرمایه های انسانی و توسعه کارگاه های آموزشی فنی و حرفه ای قطعا می تواند نقش بسزایی ‏در کاهش بیکاری منطقه داشته باشد.
در این نشست مدیر کل فنی و حرفه ای استان کرمانشاه گفت: باید ‏شرایطی فراهم کنیم که تا 10 سال آینده فرد بدون مهارتی در استان کرمانشاه نداشته باشیم و کرمانشاه را به ‏کرماشاهی ماهر تبدیل کنیم.
فرشید امیری به کمبود سرانه آموزش فنی و حرفه ای اشاره کرد و افزود: سرانه ‏آموزش فنی و حرفه ای کمتر از 5/2 ساعت است و باید سرانه آموزشی را به 10 ساعت برسانیم.
وی تصریح ‏کرد: حرکت به سوی جوهره وجودی مهارت، شناسایی جوانان مستعد زیر 21 سال، نیازسنجی منطقه ای ‏برای آموزش های فنی وحرفه ای و توسعه کارگاههای آموزشی از دیگر برنامه های فنی و حرفه ای است.
‏امیری یاد آورشد: تاکنون 20 هزار نفر در 101 رشته در استان کرمانشاه و 400 نفر در 13 رشته در ‏شهرستان جوانرود در رشته های فنی و حرفه ای آموزش دیده اند.
گفتنی است شهرستان جوانرود در 86 ‏کیلومتری شمال غرب کرمانشاه بیش از 63 هزارنفرجمعیت دارد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد