اخبار جوانرود

شهرستان جوانرود

اخبار جوانرود

شهرستان جوانرود

طرح‌های آبخیزداری جوانرود 4 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان جوانرود گفت: برای تکمیل و اجرای طرح‌های آبخیزداری در شهرستان جوانرود بیش از ۴ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

احمد چوپانیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگارفارس در جوانرود افزود: با اجرای عملیات آبخیزداری می‌توانیم سفره‌های زیرزمینی را تغذیه و سیلاب‌ها را در سطح منطقه مهار کنیم و این طرح بسیار حائز اهمیت است.
وی ادامه داد: اجرای دوهزار هکتار عملیات آبخیزداری در شمال شهر جوانرود در سال‌های اخیر انجام شده که با اجرای آن توانسته‌ایم از ورود سیل به داخل شهر جوانرود که در گذشته به علت عدم وجود طرح آبخیزداری و قرار داشتن این منطقه در مسیر حوزه‌های آبریز، ایجاد مشکلات متعدد می‌کرد، جلوگیری کرده و منابع طبیعی منطقه را احیا و سفره‌های زیر زمینی را تغذیه کنیم.
چوپانیان تأکید کرد: برای اجرای این پروژه از سال 73 تاکنون بیش از 3 میلیارد ریال هزینه شده و برای احداث حوزه‌های آبریز دیگر از جمله سرخیدر، تعمیربندهای آبخیزداری هلانیه و مطالعه حوزه آبریز لیله شامل شروینه و زلان به بیش از 4 میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز داریم.
وی افزود: اجرای عملیات آبخیزداری نه تنها تأثیرات منطقه‌ای و استانی دارد، بلکه در بخش ملی نیز تأثیرات آن بیشتر و مؤثر‌تر است زیرا اجرای این کار با توجه به اینکه سبب جلوگیری از رسوب شده، موجب افزایش عمر مفید سدهای کشور می‌شود.
رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان جوانرود اظهار امیدواری کرد با اجرای عملیات آبخیزداری بتوان به منطقه و کشور خدمات ارزنده‌ای ارائه کرد.
شهرستان جوانرود با 77 هزار هکتار مساحت قریب به 60 هزار هکتار منابع طبیعی دارد که از این میزان منابع طبیعی 48 هزار هکتار اراضی جنگلی و 12 هزار هکتار اراضی منابع طبیعی است.

نظرات 1 + ارسال نظر
[ بدون نام ] شنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 11:04 ب.ظ

با سلام به دوست وهم استانی عزیز امیر عباس جعفری
وبلاگ وزین شما به نام :(اخبار جوانرود)به جمع لینک های کنگاور نیوز اضافه گردید .
با تقدیم احترام.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد