اخبار جوانرود

شهرستان جوانرود

اخبار جوانرود

شهرستان جوانرود

اتمام مطالعات 50 منطقه نمونه گردشگری در کرمانشاه

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، گفت: مطالعات و امکان سنجی 50 منطقه نمونه گردشگری در استان کرمانشاه پایان یافت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، منوچهر پشنگ با بیان مطلب فوق، اظهار داشت: با تدابیری که اندیشیده شد و جدیت و پیگیری مسوولان استان، کار مطالعات طرح جامع و امکان سنجی در 50 منطقه نمونه گردشگری استان به اتمام رسیده است.

وی افزود: در سفر اول هیات دولت به استان کرمانشاه 30 منطقه نمونه گردشگری در استان به تصویب رسید و در سفر دوم 20 منطقه نمونه دیگر به این تعداد افزوده شد که همین امر باعث شد اعتبارات بیشتری نسبت به سالهای گذشته در اختیار سازمان قرار گیرد که به طور ویژه برای ایجاد زیرساختهای لازم در این مناطق اقدام کند.

وی معبد آناهیتا، سراب گزنهله، پارک سراب هرسین، دالانی پاوه ، سراب فش کنگاور، سراب نیلوفر، آتشکده شیان ، ریجاب، سراب روانسر، قوری قلعه، دربند صحنه، سراب کرند غرب، چرمله علیا، سراب گلین گیلانغرب، طاق بستان، چشمه ریزه، آبشار گروس صحنه، تنگ حمام، بیستون، آبشار پیران (دره اژدها)، شروینه، ازگله بمو، هجیج، نودشه، سراب نژیوران، شمشیر، چم امام حسن، چهارقاپی، تالاب هشیلان و سراب شرف آباد را 30 منطقه نمونه گردشگری مصوب در سفر اول رییس جمهوری عنوان کرد.

وی همچنین منطقه چشمه سهراب و رودخانه گاماسیاب هرسین، سراب ماران کنگاور، سراب سیری جان صحنه، بدر و پریشان سنقر، ویس القرن روانسر، سراب مامیشان ثلاث باباجانی، سفید برگ جوانرود، بیدمیری، بوزین و مرخیل پاوه، سراب مورت و منطقه دیره گیلانغرب، سراب قنبر، رودخانه قره سو کرمانشاه، پارک جنگلی مرصاد چهارزبر، سراب گرم و منطقه بازی دراز سرپل ذهاب و نخلستانهای قصرشیرین را 20 منطقه نمونه گردشگری مصوب در سفر دوم رییس جمهوری به استان نام برد.

پشنگ با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی سازمان میراث فرهنگی استان کرمانشاه در مناطق نمونه گردشگری، گفت: در 20 منطقه نمونه گردشگری استان مطالعات طرح جامع و در 30 منطقه نیز طرح امکان سنجی انجام شد.

وی افزود: در مناطق نمونه گردشگری که جزو مصوبات دور اول سفر هیات دولت است نقشه ها تهیه شده و به فراخور اعتباراتی که تخصیص می یابد عملیات اجرایی در این مناطق در حال انجام است.

پشنگ با اشاره به اینکه سیاست سازمان میراث فرهنگی در مناطق نمونه گردشگری تعریف این مناطق، ایجاد زیرساختها و جلب و تشویق و حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این مناطق است، افزود: ایجاد زیر ساختهای لازم در مناطق نمونه گردشگری استان اکنون در دست اقدام است و در برخی مناطق زیرساختهای اساسی ایجاد شده است و تدابیر لازم برای جذب و تشویق و حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی در این مناطق اندیشیده شده و در تعدادی از این مناطق از جمله بیستون و طاق بستان، سرمایه گذاران بخش خصوصی فعالیتهایی را آغاز کرده اند.

وی گفت: برای تمام مناطق نمونه گردشگری استان پکیج سرمایه گذاری آماده شده است که با شرکت در نمایشگاهها و همایش ها و فرصت های سرمایه گذاری نسبت به معرفی این اماکن و جلب سرمایه گذاران داخلی و خارجی اقدام شده است.

به گفته وی استان کرمانشاه با تصویب 50 منطقه نمونه گردشگری، در ردیف استانهای برتر کشور از این حیث قرار دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد