اخبار جوانرود

شهرستان جوانرود

اخبار جوانرود

شهرستان جوانرود

اعلام برنامه مسابقات لیگ دسته اول نوجوانان

اعلام برنامه مسابقات لیگ دسته اول نوجوانان ( بازی های تیم زاگرس جوانرود )
برنامه مسابقات لیگ دسته یک نوجوانان باشگاههای کشور از سوی کمیته مسابقات اعلام شد.

به گزارش سایت رسمی فدراسیون،
یکشنبه 15/1/89-معوقه سوم-ساعت 15:00
شهرداری اندیمشک-شموشک نوشهر-سروندی-اندیمشک
جمعه 20/1/89-هفته یازدهم-ساعت 15:00
شهرداری اندیمشک-تراکتور سازی تبریز-سروندی-اندیمشک-ساعت 15:00
شموشک نوشهر-صبای قم-شهدا-نوشهر-ساعت 15:00
ذوب آهن اصفهان-اتکا گلستان-کرد آباد-اصفهان-ساعت 15:00
سپاهان اصفهان-زاگرس جوانرود کرمانشاه-پلی اکریل-اصفهان-ساعت 15:00
فولاد خوزستان-فولاد میانه-اختصاصی فولاد-اهوازساعت 13:00
مس کرمان-داماش گیلان-سلیمی کیا-کرمان-ساعت 15:00
پتوی لاله اصفهان-شهرداری لاهیجان-فخر-اصفهان-ساعت 15:00
جمعه27/1/89-ساعت 15:00-هفته دوازدهم
صبای قم-شهرداری لاهیجان-هلال احمر-قم
تراکتور سازی تبریز-ذوب آهن اصفهان-اختصاصی تراکتور-تبریز
اتکا گلستان-خیبر خرم اباد-لشگر 30-گرگان
فولاد میانه-سپاهان اصفهان-آزادی-میانه
زاگرس جوانرود کرمانشاخ-فولاد خوزستان-شهرداری لاهیجان
داماش گیلان-پتوی لاله اصفهان-عضدی-رشت

بزرگترین غار آبى آسیا (قوری قلعه)

در دیار زیباى اورامانات در نزدیکى شهر پاوه (شهر هزار ماسوله ) علاوه بر جذابیت طبیعت زیبا و فرهنگ اصیل، وجود یک غار شگفت انگیز مشتاقان شاهکارهاى طبیعت را به خود فرا مى خواند. غار قورى قلعه بنا به تحقیق هاى به عمل آمده به عنوان بزرگترین غار آبى آسیا لقب گرفته است.
مردمان غرب کشور در سرزمین اعجاز و تاریخ و تمدن زیست دارند و اورامانات از آن مناطقى است که در آن واژه هاى شگفتى، زیبایى و تاریخ را مى توان احساس و به معناى کامل درک کرد.
کرمانشاه را که 87 کیلومتر به سمت پاوه پیش بروى به غار قورى قلعه مى رسى. این غار شگفت انگیز چندین تالار دارد که بازدید کننده را از چند مسیر به اعماق زمین هدایت مى کند. قورى قلعه دیوان شعرى پر از استعاره هاى سنگى در دل طبیعت است. قرار گرفتن روستایى به همین نام در کنار غار، اساس وجه تسمیه آن است که گفته مى شود، شکل روستا شبیه قورى است.
عده اى نیز بر این عقیده اند گور قلعه اى (گورگبرها) که غیر مسلمان ها در آنجا دفن شده اند، وجود دارد. به باورى دیگر «قورى قلعه» به قلعه اى گلى اطلاق مى شود که روى تپه اى مشرف به این روستا که در دوران یزدگرد سوم بنا شد قرار دارد.
به هر حال قورى قلعه مکانى است زیبا و خوش آب و هوا که چشمه اى زیبا از داخل آن مى جوشد و کشاورزى و مردمان قورى قلعه را سیراب مى کند. قورى قلعه با ?? میلیون سال قدمت تنها 30 سال از شناسایى آن مى گذرد.

ادامه مطلب ...

تسهیلات مسکن مهر "قرض‌الحسنه " شد

قابل توجه متقاضیان مسکن آپارتمانی جوانرود : 

وزیر مسکن در گفت و گو با فارس خبر داد:
تسهیلات مسکن مهر "قرض‌الحسنه " شد

خبرگزاری فارس: وزیر مسکن و شهرسازی خبر داد: تسهیلات ساخت مسکن مهر از سال آینده بدون دریافت سود بانکی و به صورت قرض‌الحسنه به متقاضیان طرح اعطا می شود.

علی نیکزاد در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس گفت: برای اولین بار پس از سی سال وام‌های داده شده به بخش مسکن که در قالب طرح مسکن مهر اعطا می‌شود، در شهرها و روستاها قرض‌الحسنه خواهد بود.
وی افزود: طبق مصوبه هیأت وزیران و هماهنگی با مدیران عامل بانک‌ها و رئیس کل بانک مرکزی توافق شده از ابتدای سال 89 وام‌های مسکن مهر (20 و 25 میلیون تومانی) به صورت قرض‌الحسنه در اختیار متقاضیان این طرح قرار گیرد.
وزیر مسکن خاطر نشان کرد: اقساط وام قرض‌الحسنه به صورت پلکانی در3 تا 5 سال بازپرداخت می‌شود.
پیش از این رئیس جمهوری و وزیر مسکن از اعلام خبر خوش مسکنی در پایان سال خبر داده بودند که به نظر می رسد قرض الحسنه شدن تسهیلات مسکن مهر همان خبر خوش است.

پروژه های عمرانی شهرستان جوانرود با 81 در صد پیشرفت فیزیکی در حا

 فرماندار جوانرود در نشست شورای اداری این شهرستان تعداد این پروژه هارا  135 پروژه اعلام کرد وگفت : برای اجرای این پروژه ها 8 میلیاردو 600 میلیون تومان هزینه شده است .

مولاداد رشیدی از آمادگی لازم شهرستان برای استقبال از مهمانان نوروزی خبرداد وافزود : اسکان مسافر ، اختصاص 20 میلیون ریال برای زیبا سازی شهر در ایام نوروز ارائه خدمات بهداشتی و درمانی ، برپایی چادر واستقرار تیم امدادی ، نظارت براصناف وبازارونظارتهای بهداشتی ، حمل ونقل جاده ای وبرپایی نمایشگاه وسوغات محلی ازجمله اقداماتی است که برای رفاه حال مسافران وگردشگران در ایام نوروز انجام شده است . وی در ادامه امنیت را زیربنای توسعه برشمرد و از مردم ، نیروهای نظامی وانتظامی وامنیتی برای امنیت پایدار در شهرستان جوانرود تقدیر وتشکر کرد .

فرماندار جوانرود در پایان تصریح کرد : 300 نفر در قالب کاروانهای راهیان نور ازمناطق عملیاتی غرب کشور بازدید می کنند .