اخبار جوانرود

شهرستان جوانرود

اخبار جوانرود

شهرستان جوانرود

اختصاص 2 میلیارد ریال برای آسفالت خیابان‌های جوانرود‌

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر جوانرود گفت: در سفر استاندار کرمانشاه به این شهرستان 2 میلیارد ریال اعتبار برای آسفالت کوچه‌ها، خیابان‌ها و معابر شهر جوانرود اختصاص یافته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، اقبال حسینی صبح امروز در حاشیه جلسه شورای شهر در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: با این میزان اعتبار، عملیات اجرایی 22 هزار مترمربع آسفالت در محله فرهنگیان فاز یک جوانرود آغاز شده که هم‌اکنون 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی ادامه داد: در سالی که به ‌نام همت مضاعف و کار مضاعف نامگذاری شده، فعالیت‌های عمرانی و خدمات‌رسانی به شهروندان از درجه اهمیت بیشتری برخوردار است و تلاش بر این است که این خدمت دوچندان شود.
حسینی افزود: 500 میلیون ریال اعتبار دیگر از منابع داخلی شهرداری جوانرود برای جدول‌گذاری، پله‌بندی، بتن‌ریزی‌، پوشش‌کانال، توسعه پارک‌ها و فضاهای سبز، رنگ‌آمیزی و زیباسازی شهر اختصاص یافته که امیدواریم اجرای این پروژه‌ها و طرح‌ها منجر به رضایت شهروندان و زیبایی هر چه بیشتر جوانرود شود.
رئیس شورای اسلامی شهر جوانرود تأکید کرد: در انتظار اعتبارات استانی هستیم و با در نظر گرفتن اولویت‌بندی‌ها، عملیات اجرایی فعالیت‌های عمرانی بلافاصله آغاز خواهد شد که تعمیر و روکش خیابان‌های سطح شهر در اولویت نخست قرار دارد.

عکس یادگاری افتخار آفرینان

چند روز پیش چند تن از اعضای  شوراهای محترم  شهر جوانرود را دیدم کنار کمپرسی حاوی آسفالت داشتن عکس یادگاری می گرفتند . برام خیلی جالب بود فکر کنم تا چند وقت دیگه تو نشریه ای با پول مردم وبرای پز آقایان چاپ می شود آقایان طوری ژست می گرفتن  ومی خندیدن انگار .............. 

 اما در پایان ضمن تشکر از همین اعضای محترم که این همه زحمت می کشند  از همه ی مردم جوانرود تقاضا می شود منبعد در صورت داشتن اسفالت کاری یا بتون ریزی  به علت علاقه ی شورای محترم شهر به عکس گرفتن کنار آسفالت و بتون  از  آقایان مسئول برای گرفتن عکس یادگاری دعوت به عمل آورند که  از این نوع فرصت ها برای آقایان کم پیش میاد ............. 

ادامه دارد .

10 سد مخزنی در استان در حال احداث است

کهریزی گفت: امسال مطالعه پنج سد مخزنی جهانشاه، کندوله، بیستون، سراب نیان و ویژنان در استان آغاز شده است. ایلنا: به گزارش خبرنگار ایلنا ،مهندس محمد کهریزی مدیرعامل آب منطقه ای استان کرمانشاه گفت: هم اکنون ده سد مخزنی در استان در حال احداث است. مدیرعامل آب منطقه ای استان تاکید کرد: تا پایان امسال عملیات احداث سدهای هواسان با ظرفیت ۱۶۰ میلیون متر مکعب و جوانرود با ظرفیت ۱۰ میلیون متر مکعب نیز آغاز می شود. وی افزود: تا پایان امسال طرح آبگیری سد مخزنی آزادی و سراب گیلانغرب را در دستور کار خود داریم. کهریزی گفت: با توجه به روند مناسب سد سازی در استان، پیش بینی می شود از این پس هر ساله شاهد آبگیری حداقل دو سد مخزنی در استان باشیم. کهریزی گفت: امسال مطالعه پنج سد مخزنی جهانشاه، کندوله، بیستون، سراب نیان و ویژنان در استان آغاز شده است. وی افزود: در حال اجرای شبکه سدهای گاوشان، سلیمانشاه، آزادی، تنگه حمام، زمکان، زاگرس و گیلانغرب در حال انجام داریم و بزودی عملیات اجرایی شبکه سد مخزنی قشلاق نیز آغاز می شود. مهندس کهریزی اشاره کرد: از برنامه های ما شروع احداث شبکه ها حداکثر با تاخیر یک ساله نسبت به شروع احداث سدهای مخزنی است. لازم به ذکر است که سدهای در حال احداث استان ، شامل سدهای زاگرس با ظرفیت ذخیره ۵۰ میلیون متر مکعب، سومار ۷۰ میلیون متر مکعب، آناهیتا ۳۰ میلیون متر مکعب، جامیشان ۵۰ میلیون متر مکعب، سراب گیلانغرب شش میلیون متر مکعب، زمکان ۳۰ میلیون متر مکعب، تنگ حمام ۴۰ میلیون متر مکعب، آزادی ۷۰ میلیون متر مکعب، قشلاق ۵۰ میلیون متر مکعب و داریان با ظرفیت ۲۶۰ میلیون متر مکعب می باشد. .

فرهاد در اورامان

هنوز هم با گذشت هزاران سال اگر کمی گوش‌هایمان را تیز کنیم صدای تیشه فرهاد را بشنویم که می‌خواهد همه غیرممکن‌ها را قربانی یک نگاه معشوق کند. تیشه‌ای که هزاران سال است در شکاف کوه بیستون افتاده و مردمان بی‌توجه می‌آیند و می‌روند اما کسی آن تیشه را نمی‌گیرد.

فرهاد کوهکن! امروز از خواب هزارساله بیدار شو، بیدار شو و ببین فرهادی دیگر از دل سرزمین سنگ‌ها به پا خاسته و لقب کوهکن را با تو شریک شده.

آری از این پس شهرت کوهکن را به تنهایی به دوش نمی‌کشی. اینجا ریشه همه چیز به سنگ می رسد، به طبیعت و انسان با اندیشه و کارش، با عشق و زندگی‌اش با کار و مرگش، سنگ ایمان مردمان این دیار است.

صدای تیشه فرهادی دیگر این بار در دل کوه‌های اورامان در شمال غربی استان کرمانشاه واقع در بخش باینگان خاطرات شیرین را در صفحات تاریخ ورق می‌زند و خیل مشتاقان را به بازخوانی حکایت عشق و ایثار دعوت می‌کند.

کاک حسین معروف به حسین کوهکن پیرمردی است ساکن بخش باینگان از توابع شهرستان پاوه که فرهاد‌وار سنگ‌تراشی در کوهستان و زندگی در دل کوه را برگزیده و 18 سال است تنها با یک تیشه دل کوه را می‌شکافد تا بیستون و فرهاد دیگری را خلق کند.

سیدحسین سلیم‌عثمانسیدحسین سلیم‌عثمان، پیرمرد 81 ساله پاوه‌ای که یک پایش را نیز در جنگ تحمیلی از دست داده همچون فرهاد کوهکن با تراشیدن و شکافتن دل کوه، بنایی تاریخی در منطقه زیبای میگوره برای آیندگان به یادگار گذاشته. منطقه توریستی و زیبای میگوره با بخش باینگان 15کیلومتر فاصله دارد و از توابع روستای شیوسر می‌باشد.

این بنا از چهار خانه مجزا تشکیل شده که در بعضی نقاط نسبت به سطح زمین ارتفاع کمتری دارد.

ورودی‌های بنا از نظر سایز و شکل متفاوت بوده وهرکدام زیبایی منحصر به فردی دارند. دربعضی از اتاق‌ها ارتفاع به 170 تا 180 سانتی متر می‌رسد. دو خانه‌ تک اتاقی بوده و دو تای دیگر شامل چند اتاق مجزا یا همان دالان است که هر دالان به دالان دیگری ختم می‌شود.

بین اتاق‌ها دهلیزهای کوتاهی دارد و در هر دالان چند ایوان کنده شده و جنس داخلی غار از آهک و دانه‌های سنگی شبیه بتن است. کاک حسین در یکی از خانه‌های تک‌اتاقی به طور مجزا مقبره خود را نیز با دستان خود کنده است تا پس از مرگش او را در آنجا دفن کنند.

الهام فرهادی - خبرنگار جام‌جم

کسب رتبه اول استان در رشته کامپیو تر توسط دانش آموز جوانرودی

به گزارش روابط عمومی آموزش وپرورش شهرستان جوانرود دانش آموز پژمان ابراهیمی از مرکز فنی حرفه ای پیامبر اکرم (ص) شهرستان جوانرود در مسابقات رشته کامپیوتر در بین 96 نفر دانش آموز برتر استان توانست رتبه اول را از آن خود کند وبه مرحله کشوری راه یابد