اخبار جوانرود

شهرستان جوانرود

اخبار جوانرود

شهرستان جوانرود

خواص ولحظه های تاریخی جـوانـرود

خواص ولحظه های تاریخی جـوانـرود 

مطالعه آثار و دست نوشته های به جامانده(علم تاریخ و میراث مکتوب) از اندیشمندان، حاکمان عدالت پرور؛ نوابغ و مشاهیرکورد برای عموم مردم خصوصاً نسل آینده ساز؛ جوانان فرهیخته و فرهنگ دوست ضروری است؛تا آثارعلمی؛ ادبی؛ فکری و تاریخی اندیشمندان ایران و جــوانــرودیها بدانند نیاکانشان ازچه پیشینه تمدنی و مبارزات درخشانی برخوردار بوده‌اند؛ چگونه می اندیشیده و می زیستند. اهل قلم تمامى نیازهای بشر را مورد توجه و مطالعه قرار می دهند و مى کوشند به نحوى روشن و جامع از پند ها و ... سخن بگویند ، در هر منطقه‌ای وکشوری با یک نگاه مردم به دو طبقه تقسیم می شوند افرادی که از روی تفکر؛ عقلانیت و استدلال تصمیم می گیرند، موضعات را دنبال میکنند و عقلانیت را بر احساسات ترجیح می دهند به خواص معروفند؛ جامعه را به سوی علم، پیشرفت و عدالت هدایت و رهبری کنند ؛گروه دیگری هم جو و فضای وقت و زمان را می سنجند و دنبال جریانات؛ ناخواسته حرکت می کنند نتیجه و عواقب و مسیر را کمتر مشاهده میکنند؛ بیشتر تابع احساساتند به عوام معروفند؛ حال هر واقعه تاریخى داراى یک زمان وقوع و یک اسطوره خاصی است . آری هر طایفه و ملتى داراى پند و افسانه‌هاى است که اگر چه دراین عصر مکتوب هستند اما در گذشته به صورت شفاهى و سینه به سینه بوده است. ؛ اندیشه ها؛ دیدگاها؛ سرگذشت‌ها و به طور کلى دست آوردهای دینی، ملی و فرهنگى آن قوم و عشیره بوده و براى سالیان زیادی نسل به نسل منتقل و حفظ شده است. طوایف و ملتها در سر نوشت خود نقش اساسی دارند،تاریخ مردم جوانرود داستانها و مبارزات شجاعانه زیادی در ورد زبانها دارد، فرهنگ غنی و اصیل و نجابتشان نشانه کورد و ایرانی بودنشان بوده و هست. 

ادامه مطلب ...

زندگینامه مرحوم حسین‌بیگ وکیلی جوانرودی

 

وی از سادات رستم بیگی منطقه‌ی جوانرود هستند، در سال( 1329 ه‌.ق) متولد شدند. از دوران کودکی دارای شخصیت برجسته در میان همبازیهایش بود. نقل است هر وقت بازی شروع می‌شد رهبری همبازیهایش را برعهده داشت، کودکی بیش نبود، در مهرماه 1291 شمسی از نعمت پدر بزرگوار خود عبدالکریم‌بیگ سعید‌السلطنه ((وکیل)) جوانرود، محروم شدند. وکیل جوانرود در راه مبارزه و مشروطه‌خواهی و رفع فتنه فرمانفرما حاکم کرمانشاه با یارمحمدخان سردار ملی کرد هم‌پیمان و در کرمانشاه به شهادت رسیدند.

ادامه مطلب ...

‌74 میلیارد ریال به پروژه‌های عمرانی جوانرود اختصاص یافت

فرماندار جوانرود:
‌74 میلیارد ریال به پروژه‌های عمرانی جوانرود اختصاص یافت

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان جوانرود از اختصاص بیش از 74 میلیارد ریال اعتبار به منظور اجرای 99 پروژه عمرانی در شهرستان جوانرود خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از جوانرود به نقل از روابط ‌عمومی فرمانداری این شهرستان، مولاداد رشیدی امروز در نشست کمیته برنامه‌ریزی شهرستان جوانرود اظهار داشت: در برنامه عمرانی امسال بیشترین اولویت با پروژه‌های نیمه تمام است که اگر پروژه‌های نیمه تمام پایان یافت، بلافاصله اقدام به اجرای پروژه‌های جدید خواهیم کرد.
وی ادامه داد: از 35 پروژه عمرانی در این شهرستان در سال 88 با اعتبار بیش از 7 میلیارد تومان در حال حاضر از 85 درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا برخوردار است.
رشیدی تصریح کرد: پروژه‌های عمرانی شهرستان جوانرود با 99 پروژه در بخش‌های کشاورزی، تربیت بدنی، انرژی، فرهنگی، آموزشی، گردشگری، مسکن و عمران شهری و روستایی بارقم 74 میلیارد و 116 میلیون ریال منجر به توسعه و شکوفایی بخش‌های مختلف خواهد شد.


مدیر وبلاگ :‌ متا سفانه خبرگزاری فارس در خبری که ارائه داده بود ۷۴ میلیارد تومان عنوان کرده بود  که متاسفانه این رقم به ریال است ومن  با مراجعه به پرتابل فرمانداری جوانرود وچند سایت دیگر  مبلغ 74 میلیارد و 116 میلیون ریال رادیدم .




تغییر نگرش های مدیریت شهری (مصداق 7)

"آموزش در چه صورتی مفید است؟"

 

در مصداق 6 ، اشاره کردیم که شهرداری­ ها باید بابت "آموزش پرسنل" هزینه کنند و افراد نیز باید برای "آموزش دیدن" وقت بگذارند. اما:

"چرا علی­رغم آموزش­ های بسیاری که در برخی زمینه­ ها، افراد شهرداری ها دیده­ اند، کارائی آنها افزایش نیافته است؟"

ادامه مطلب ...

تغیر نگرش های مدیریت شهری (مصداق 6)

"صرفه جوئی در برخی هزینه­ ها مترادف با اصراف است"

 

در سطح شهرهای کشور ما چقدر زیاد پیش آمده که پروژه­ای را اجرا کرده­ایم و به علت اشتباه بودن آن، مجبور شده­ایم آن را جمع آوری کرده و وضعیت را به حالت سابق بازگردانیم.

ادامه مطلب ...