اخبار جوانرود

شهرستان جوانرود

اخبار جوانرود

شهرستان جوانرود

کشف عتیقه جات قاچاق در "جوانرود"

کشف عتیقه جات قاچاق در "جوانرود"
گروه استان ها- در بازرسی از منزل فردی که در شهرستان "جوانرود " کرمانشاه به امر خرید و فروش و قاچاق عتیقه جات فعالیت داشت، تعدادی سکه و ظروف عتیقه کشف و ضبط گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ "عباس مرادیان" فرمانده انتظامی شهرستان جوانرود در خصوص کشف عتیقه جات غیر مجاز گفت: در پی کسب اخبار از منابع اطلاعاتی مبنی بر اینکه فردی به نام "ع-ع" در شهرستان جوانرود در امر خرید و فروش غیر مجاز و قاچاق عتیقه جات فعالیت دارد، موضوع در دستور کار پلیس اطلاعات شهرستان جوانرود قرار گرفت.

سرهنگ "مرادیان" افزود: با شناسایی محل زندگی متهم و با هماهنگی قضایی منزل وی بازرسی که در نتیجه تعدادی کاسه مسی حکاکی شده، چند تکه سنگ، چند قطعه سکه طلا، تعدادی سکه نقره و تعدادی وسیله عتیقه دیگر کشف و ضبط گردید.

فرمانده انتظامی شهرستان جوانرود تصریح کرد: با توجه به عدم حضور و متواری بودن متهم تلاش جهت دستگیری وی ادامه دارد.

ضرورت راه اندازی سایت ترمینال اورامانات در کرمانشاه

پراکندگی ترمینال ها و گاراژهای مسیری و شخصی شهرستان های پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی در سطح شهر کرمانشاه، مشکلات زیادی را برای مردم منطقه اورامانات به ارمغان آورده است.

سالهات مردم شریف منطقه اورامانات و شهرستان های پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی و بخش های تابعه در خیابان ها و کوچه پس کوچه های شهر کرمانشاه سرگردانند تا پایانه ی سواری شهر خود را بیابند و به مقصد برسند. پایانه ها و ترمینال هایی که در گاراژهای شخصی و خصوصی با کمترین امکانات و با شکل و سیمایی بسیار کثیف و ناشایست و دون شأن این مردم و شهر و استان کرمانشاه و عموماً غیرقانونی و غیر اصولی به کار نقل و انتقال مسافر مشغولند.

برای نمونه گاراژ واقع در کوچه لک ها که از قدیم مسافران شهر پاوه را به مقصد می رساند یا گاراژ جدید ماشین های سواری مسیری واقع در اول خیابان 17 شهریور کمی پایین تر از پل دوم میدان آزادی از جان آدمیزاد تا مرغ و خروس و گاری و خاور و کامیون و علوفه و چه و چه ها در آن ها یافت می شود و همه گویا باید به نوعی از این سفره هر برکت پایانه مسافری ارتزاق کنند.

به جرأت می توانم بگویم هیچ کدام از گاراژهای ویژه مسافربری منطقه اورامانات مطلقاً سرویس بهداشتی ندارند و عاری از اتاق مسافران است و به شکل زننده ای رانندگان و گاراژداران پیاده روها و خیابان های منتهی به گاراژ را اشغال کرده اند که چهره ای نامطلوب به شهر کرمانشاه بخشیده است. بخشی از ترافیک میدان آزادی به پراکندگی این گاراژها و ماشین های شهرستان های فوق برمی گردد که این نکته نیز باعث معضلات شهری در این محدوده شده است.

خوشبختانه در حوزه اسلام آباد و قصرشیرین و سرپل زهاب ما شاهدی این معضل نیستیم و ترمینال راه کربلاشرایط نسبتاً خوبی را برای مسافران این منطقه به ارمغان آورده است.

امید می رود برای منطقه اورامانات نیز همچون منطقه اسلام آباد ترمینالی شایسته مردم محروم و جنگ زده این دیار راه اندازی گردد. مردمی که از جان و دل برای انقلاب و دفاع از میهن اسلامی بسیار بیشتر از دیگر مناطق استان و حتی کشور جان فشانی نمودند و جوانانش سینه سپر کردند تا دشمن نتواند حتی یک قدم به خاک ایران عزیز تجاوز کند.

به استاندار، شهردار و شورای شهر فرهیخته شهر کرمانشاه پیشنهاد می کنم در گوشه ای از ورودی شهر کرمانشاه مثلاً میدان امام حسین (ع) یا در یکی از گاراژهای بزرگ اطراف میدان آزادی شرایط راه اندازی ترمینال اورامانات را فراهم نمایند تا هم مسافران منطقه از سرگردانی و بلاتکلیفی راحت شوند و هم به زیباسازی شهر کمکی کرده باشیم با این حجم گاراژها و اتومبیل ها و مسافران سرگردان. این کار باعث می شود بخشی از ترافیک کرمانشاه در محدوده ی میدان آزادی خیابان گمرک، کوچه لک ها، خیابان مصطفی امامی و... کم شود و ورود و خروج مسافران از بخش شمالی استان را ساماندهی نماید.

راه اندازی این ترمینال مزیت های  دیگری هم دارد از جمله معرفی منطقه به گردشگران داخل و خارج استان، کنترل بیشتر ورود و خروج مسافران اورامانات و...

از این استاندار جسور و شهردار قوی و پرکار و شورای شهر کرمانشاه راه اندازی و تأسیس سایت ترمینال اورامانت خارج از انتظار نیست.

مسئولان اورامانات نیز می توانند با پیگیریها و مکاتبات خود، ضرورت راه اندازی سایت ترمینال اورامانات در کرمانشاه  را با مسئولان استان در میان بگذارند .

تا چه قبول افتد و چه در نظر آید.

عکسی از یک مادر جوانرودی ( روستای کلی )

عکسی از یک مادر جوانرودی ( روستای کلی ) 

 

برای دیدن عکس روی لینک کلیک کنید : 

 

لینک

افزودن 50 دستگاه سواری به سامانه حمل و نقل جوانرود


 فرماندار شهرستان جوانرود گفت: در آینده نزدیک 50 دستگاه خودرو سواری به سامانه حمل و نقل بین شهری جوانرود افزوده می‌شود.


علی رستمی صبح امروز در نشست شورای ترافیک این شهرستان اظهار داشت: در حال حاضر ۸۰ دستگاه خودروی سواری مسافران بین شهری این شهرستان را جابه‌جا می‌کنند که نیازمند توسعه این بخش هستیم.
وی ادامه داد: ۱۸۰ خودروی سواری شخصی دیگر که فاقد معاینه فنی و فرسوده هستند در این شهرستان مسافران را جابه‌جا می‌کنند که به آن دسته از رانندگان فاقد گواهینامه و خودروهای فرسوده که جان مسافران را به خطر بیاندازند مجوز مسافرکشی داده نخواهد شد.
فرماندار جوانرود تاکید کرد: رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان درون شهری و برون‌شهری باید مورد اهتمام جدی قرار گیرد و جلوگیری از سد معبر در خیابان‌های جوانرود باید انجام شود.
وی در پایان ایجاد کمربندی در جوانرود را برای کاهش ترافیک در شهر به ویژه تردد سهل خودروهای عبوری باید در دستور کار قرار گیرد.
در این جلسه مباحث مختلف برای روان‌سازی ترافیک جوانرود از سوی دستگاه‌های مسئول مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بختیار محمودی به عنوان شهردار جوانرود معرفی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از جوانرود، علی رستمی عصر امروز در جلسه تودیع و معارفه شهردار جوانرود، افزود: ۷۵۰ میلیون تومان اعتبار برای آسفالت معابر و خیابان‌های سطح شهر جوانرود اختصاص یافته که علاوه بر اعتبارات موجود است.
وی ادامه داد: در سال جاری 22 هزار متر مربع از معابر و خیابان‌های شهر جوانرود از محل اعتبار سفر استاندار کرمانشاه به جوانرود آسفالت شده که هم اکنون نیز 750 میلیون تومان دیگر برای ادامه آسفالت معابر و کوچه‌های شهر اختصاص یافته است.
رستمی تاکید کرد: جدول‌گذاری، پوشش کانال، پله بندی و زیباسازی شهر از دیگر اقدامات شهرداری در سال جاری است که از منابع داخلی تامین شده و عملیات اجرایی آن آغاز شده است.
فرماندار جوانرود در ادامه گفت: اعتبارات عمرانی سال 88 استانی شهرداری جوانرود 8 میلیارد و 200 میلیون ریال بوده که در سال 89 این اعتبارات به 10میلیارد و 500 میلیون ریال رسیده که 25 درصد نسبت به سال گذشته افزایش نشان می‌دهد.
رئیس شورای اسلامی شهر جوانرود نیز در این جلسه گفت: با توجه به افزایش جمعیت، ایجاد شهرک‌های جدید، توسعه شهر و زمینه گردشگری و توریستی این شهر، کمبود امکانات و ماشین آلات، کمبود منابع مالی و اعتبارات و کمبود نیروی متخصص از مهمترین مشکلات شهر جوانرود است.
اقبال حسینی افزود: این امکانات، منابع مالی و نیروی انسانی نمی‌تواند جوابگوی نیازهای این شهر باشد.
وی با اشاره به مسائل ذکر شده خواستار رفع موانع و مشکلات شهرداری جوانرود شد.
در پایان مراسم با تقدیر از خدمات جبار گوهری شهردار پیشین، بختیار محمودی به عنوان شهردار جدید جوانرود معارفه شد.