اخبار جوانرود

شهرستان جوانرود

اخبار جوانرود

شهرستان جوانرود

افزایش 70 درصدی بارش های استان کرمانشاه در سال 1388

سرپرست هواشناسی استان کرمانشاه اعلام کرد: میزان نزولات جوی استان در سال 1388 (از اول فروردین تا پایان اسفند) به 1/495 میلی متر رسید که این مقدار بارش نسبت به سال 1387 حدود 70 درصد و نسبت به دوره آماری استان چهار درصد افزایش داشته است.

 

محسن قاسمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، با اعلام خبر فوق گفت: سال گذشته مجموع بارندگی ها در شهرهای روانسر، اسلام آبادغرب، کنگاور، پاوه، جوانرود، صحنه و هرسین نسبت به هنجار آن افزایش نشان می دهد و بیشترین مقدار افزایش از پاوه به میزان 27 درصد اندازه گیری و گزارش شده است، اما در شهرهای کرمانشاه، سرپل ذهاب، قصرشیرین، سنقر و گیلانغرب شاهد کاهش بارندگی نسبت به دوره بلند مدت بوده ایم که بیشترین کاهش به میزان 18 درصد در قصرشیرین روی داده است.

 

وی ادامه داد: میانگین دمای هوای استان در سال گذشته نسبت به سال قبل سه دهم درجه کاهش داشته، اما نسبت به دوره آماری هفت دهم درجه افزایش نشان می دهد.

 

قاسمی یادآور شد: بیشترین افزایش دما نسبت به دوره آماری استان به میزان 8/1 از قصرشیرین گزارش شده است.

 

وی افزود: در سال 1388 میانگین تعداد روزهای یخبندان به 40 روز رسید که نسبت به دوره آماری 26 روز کاهش داشته، اما مجموع روزهای بارانی با پنج روز افزایش نسبت به دوره آماری بلند مدت به 5/73 روز در استان رسیده است.

 

سرپرست هواشناسی استان کرمانشاه به میزان بارندگی استان در سال زراعی جاری نیز اشاره کرد و گفت: آخرین بررسی وضعیت بارش های استان در سال زراعی 89-88 ( از اول مهر ماه 88 تا 15 فروردین 89)  نشان می دهد میانگین بارش های استان 1/424 میلیمتر است که نسبت به دوره آماری استان  حدود یازده درصد افزایش نشان می دهد.

نظرات 1 + ارسال نظر
!جای شما خالیست دوشنبه 16 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 05:56 ب.ظ http://www.cn3co.com/?ref=3631

سایت جالبی دارید به سایت ما هم سر بزنید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد