اخبار جوانرود

شهرستان جوانرود

اخبار جوانرود

شهرستان جوانرود

مهمترین بازارچه مرزی پاوه وجوانرود بازگشایی می شود

مهمترین بازارچه مرزی پاوه وجوانرود بازگشایی می شود
بازگشایی گذر مرزی بازارچه شوشمی به دنبال سفر هیاتی از فرمانداری پاوه به کردستان عراق و دیدار با فرماندار و جمعی از مسوولان شهرستان حلبچه و استان سلیمانیه حاصل شد.
فرماندار پاوه گفت: گذر مرزی شهرستان پاوه در بازارچه شوشمی تا ۱۵روز آینده بازگشایی و فعالیت آن آغاز می شود.
به گزارش "کردستان امروز" به نقل از ایرنا محمد نجفی روز جمعه به خبرنگاران گفته است: بازگشایی گذر مرزی بازارچه شوشمی به دنبال سفر هیاتی از فرمانداری پاوه به کردستان عراق و دیدار با فرماندار و جمعی از مسوولان شهرستان حلبچه و استان سلیمانیه حاصل شد.
وی گفت: در این نشست که به دنبال موافقتهای قبلی استانداران کرمانشاه و سلیمانیه انجام شد توافق نهایی در خصوص بازگشایی گذر مرزی در بازارچه شوشمی به منظور مبادله کالا بین طرف ایرانی و عراقی در قالب تجارت چمدانی صورت گرفت و در صورت موافقت سپاه پاسداران فعالیت در این گذر مرزی از اول اسفند ماه سال جاری رسما آغاز خواهد شد و این کار که آرزوی دیرینه مردم شهرستان پاوه بوده عملی و موجب رونق اقتصادی منطقه خواهد شد.
نجفی محور دیگر مذاکرات خود با مسوولان عراقی را بازگشایی گذر مرزی دروله در شهرستان جوانرود اعلام کرد و گفت: پیگیری این موضوع منوط به برسی و مذاکره فرماندار حلبچه و مسوولان مرزبانی سلیمانیه با استاندار سلیمانیه شد و مقرر گردید ظرف مدت یک ماه آینده نتیجه را به فرمانداری شهرستان جوانرود اعلام نمایند.
تردد مسافر از طریق مرز شوشمی از مهمترین خواسته های مسوولان شهرستان حلبچه و استان سلیمانیه کردستان عراق بود که اعلام نظر در خصوص عملی شدن آن منوط به اعلام نظر مقامات جمهوری اسلامی ایران شد.
حضور در یادمان شهدای حلبچه و ادای احترام به آنها از برنامه های جانبی فرماندار شهرستان پاوه و هیئت همراه ایشان به کردستان عراق بود.
در این سفر معاون فرماندار جوانرود، بخشداران پاوه و جوانرود و تنی چند از فرماندهان نظامی و انتظامی فرماندار شهرستان پاوه را همراهی می کردند.

نظرات 1 + ارسال نظر
ا-م دوشنبه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 05:53 ب.ظ http://negah-j.blogfa.com/

برادر گلم خسته نباشی چرا برای ÷یگیری خبرهای جوانرود به وب ما سری نمی زنی اینجا کلیه خبرهای بروز شهرستان جوانرود از طرف ما به خبرگزاری ها می رسه : منتظرتان هستیم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد